TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Fogyni szeretnél? Aludj!

Talán hihetetlenül hangzik, de egy sikeres fogyókúrának legalább annyira szerves alkotóeleme a megfelelő mennyiségű alvás, mint az étkezésre való odafigyelés, vagy a rendszeres mozgás. Természetesen ezt a tényt is helyén kell kezelni, hiszen pusztán nagy mennyiségű pihenéstől még senki nem fogyott le, de azt nem árt tudatosítani, hogy egy jól felépített diéta sikerességét igenis rontja, ha nem fordítunk kellő odafigyelést az elegendő alvásra.

aludj.png

Alvás közben energiafelhasználásunk csökken, regenerálódik a szervezetünk, testünk sejtszinten megújul. Ha megvonjuk magunktól a regenerálódásra szánt időt a napi alvásmennyiség csökkentésével, olyan stressz lép fel a szervezetben, amely számos komoly problémát okozhat. A tartós alváshiány felborítja a hormonháztatásunkat, és olyan változásokat idéz elő a keringési rendszerben, amelyek hosszú távon akár szívbetegséghez vagy érelmeszesedéshez is vezethetnek.

Azokról az azonnal érzékelhető kellemetlen hatásokról nem is beszélve, hogy a kialvatlanság mennyire rányomja a bélyegét a napunkra. Álmosan képtelenek vagyunk a koncentrációra, ingerlékenyebbek, lassabbak és tompábbak leszünk – és sajnos éhesebbek is! Bizony, ez nem vicc. Komoly összefüggés van ugyanis a között, hogy mennyire érezzük éhesnek magunkat azzal, hogy mennyi időt töltöttünk alvással. De élhetünk ennél sokkal kézenfekvőbb indokkal is: minél több időt töltünk ébren, annál nagyobb az esély arra, hogy megéhezünk, és úgy viszünk be felesleges plusz kalóriákat, hogy valójában nincs már szükségünk rá.

A fogyás érdekében végzett rendszeres testmozgás pedig a másik olyan tényező, amelyet nem hagyhatunk figyelmen kívül, ha alvásról van szó. A mozgásnak ugyanis minden pozitív hatását lerombolhatjuk, ha nem kompenzáljuk pihenéssel. Más szavakkal élve, nem hogy izomzat nem tud épülni, de még a zsírbontást is megakadályozzuk, ha nem fordítunk elég időt alvásra. Egy megterhelő edzés után elengedhetetlen, hogy a vázizomzat pihenhessen: az izomtömeg ugyanis nem a gyakorlatok közben épül, hanem utána, a nyugalmi fázisban, amikor a szervezetünk újraépíti önmagát.

Nem érdemes tehát az alváson spórolni annak érdekében, hogy minél több programot belezsúfolhassunk egy napba. Sokkal előrébb visz a cél felé a hatékony napi időbeosztás és ennek következetes betartása. Nem könnyű, de nyugtasson minket a tudat, hogy kis önfegyelemmel elég egy héten át következetesen rászorítani magunkat az előírt menetrendre – ez olyan megkönnyebbülést, és nem utolsó sorban kipihent nappalokat hoz majd, amelyekről többé nem akarunk majd lemondani.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr3013277907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook