TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Lassan fogyj, tovább érsz!

Amikor belekezdünk egy új tevékenységbe, vagy kitűzünk egy új célt, a kezdeti lelkesedést könnyen fel tudja váltani a csalódottság, ha nem tapasztalunk rögvest változást vagy előremutató eredményt. Sokan – azonnali pozitív visszacsatolás híján – fel is adják az első, kudarcnak vélt alkalom után, és visszaereszkednek a kiindulópontra, csak már azzal a rossz tapasztalattal a hátuk mögött, hogy megpróbálták, nem ment, nincs értelme.

fogyj_lassan.png

Ez a helyzet sok mindenre ráhúzható, a fogyásra és a különböző diéták kipróbálása utáni visszahízásra és csalódottságra pedig kifejezetten igaz. Ezért fontos már a kezdetekkor felismerni, magunkkal szemben is tisztázni: tartós fogyást nem fogunk tudni elérni gyorsan, és nem hullik csak úgy az ölünkbe, azért komolyan tenni kell. Ha már eleve ebben a szellemben vágunk neki, és tudatosítjuk magunkban, hogy ez egy hosszú, de kincset érő utazás lesz, kisebb eséllyel adjuk fel az első olyan alkalommal, amikor még nem pont azt látjuk a tükörben, amit szeretnénk.

Sok diéta és kipróbáltként reklámozott módszer ígér azonnali, vagy pár héten belüli jelentős változást, de ne essünk abba a csapdába, hogy bedőlünk nekik, hisz addig is csak az idő megy, amit a valódi és tartós fogyást eredményező, minőségi életmódváltástól veszünk el. A mondás itt is igaz: ami könnyen jött, az könnyen megy! Elérhetünk látszateredményt pár napig tartó koplalással és intenzív mozgással, azonban a radikális változásnak kitett szervezet a kihagyott tápanyag többszörösét fogja visszaigényelni a fogyókúra utáni időszakban, a pszichés megterhelésről nem is beszélve. A kulcs ezúttal is a fokozatosságban, a következetességben és a kitartásban rejlik. Hogy mit is jelent ez a gyakorlatban?

Ahhoz, hogy tartós fogyást érjünk el, nagyon fontos, hogy odafigyeljünk az étrendünkre, és száműzzünk minden olyan rossz szokást, ami visszatart minket célunk elérésében. Ez már önmagában olyan feladat, amelyet nem lehet egyik napról a másikra kivitelezni. A berögzült szokások megváltoztatásához és újak meghonosításához minimum hetekre, esetleg hónapokra lesz szükség. A tartós fogyás receptjének másik nagyon fontos összetevője a rendszeres testmozgás. Ez megint csak olyan tevékenység, amelyet kitartóan, hetente többször kell űznünk ahhoz, hogy a bevitt kalóriák mennyiségét ellensúlyozzuk, és a kívánt súlycsökkenést elérjük. Hosszabb távon pedig csak akkor tarthatjuk fenn az ideális állapotot, ha az új szokásainkat beépítjük a mindennapjainkba, és folyamatosan, továbbra is gyakoroljuk, nem csak kampányszerűen gondolunk rájuk.

Sose feledd: az igazi eredményekért tenni kell, és az erőfeszítést sosem spórolhatjuk meg! Ha egy út túl könnyűnek látszik, akkor kezdj gyanakodni abban, hogy valóban azt az eredményt kapod-e a végén, amelyet egyébként csak hosszú távú, kitartó munkával lehetne elérni.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr3613277931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook