TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Hogy készülj fel mentálisan az élemódváltásra?

keszulj_fel_mentalisan.png

Az életmódváltás nem egyszerű, néha pedig egyenesen nehéz. Éppen ezért jó, ha előre felkészíted magad erre, hogy ne add fel az első akadályoknál, hiszen újra és újra elkezdeni nehezebb, mint egyszer felkötni a nadrágot és nem feladni.

Légy tisztában a nehézségekkel – Egy diéta odafigyelést és szervezést kíván, éppen ezért válassz jól követhető, a mindennapokba is tökéletesen beilleszthető étrendet, melyhez nincs szükség különleges összetevőkre, viszonylag könnyen tartható, és nem a koplalásról szól. Készülj fel arra, hogy meg fogsz kívánni olyasmit, amit nem ajánlott enned. Ilyenkor gondolj arra, hogy lehet, hogy rövidtávon kis örömet okoz egy szelet torta, de ha megállod, egyrészt büszke leszel magadra, másrészt közelebb kerül a célod, és sokkal hosszabb távon fogod így jól érezni magad. Lesznek olyan helyzetek és személyek, akik akadályokat gördítenek eléd. Biztosan lesz, aki azt mondja, hogy ugyan, egy kis kilengés nem számít, egy kis pizza még nem a világ vége, és lehet, hogy nem akar neked rosszat, de hátráltat. Mivel egy rendes fogyókúra nem két hétig tart, biztos lesz közben születésnapozás, névnapozás és hasonlók, az ilyen helyzetekre agyban fel kell készülni, hogy tovább követhesd az utad. Lehet, hogy lesznek visszaesések, de ez még nem azt jelenti, hogy fel kell adnod az egészet. Ha egy étkezés nem sikerült egészségesre, ne mondd azt, hogy akkor ma már mindegy, mit eszem, hiszen nem így van, és könnyen negatív spirálba kerülhetsz.

Fókuszálj a pozitív dolgokra – Tisztában lenni a nehézségekkel egy dolog, de ne gondolkodj folyton rajtuk. Fókuszálj inkább a jó dolgokra, az előtted álló pozitív változásokra. Ne azzal légy elfoglalva, hogy mennyi mindenről kell lemondani, hanem azzal, hogy milyen egészséges változásokat eszközölsz az életedben. Hogy az étrendednek köszönhetően mennyi értékes tápanyag jut a szervezetedbe, hogy a mozgás milyen jót tesz a testednek, a bőrödnek és az agyadnak. Gondolj arra, hogy milyen jól bánsz magaddal. Tulajdonképpen ez az igazi kényeztetés.

Kicsiben és nagyban gondolkodni – Hogy elérd a célod, kell egy jó terv, ami hosszútávon tartható. Ha viszont ez megvan, gondolj mindig csak az előtted álló napra, a következő 24 órára. Ne arra, hogy három hónap múlva mi lesz, hanem arra, hogy másnapra mit kell megfőznöd vagy összekészítened a célod eléréséhez. Ha mindig csak egy napot győzöl le, abból egy idő után hetek és hónapok lesznek, ami alatt megváltozik a tested.

Légy büszke magadra – Attól függően, hogyan éltél korábban, egészen apró dolgok miatt is büszke lehetsz magadra. Ha sikerült egy hétig betartani az étrendedet, ha lementél az edzőterembe, pedig nagyon nem volt kedved, ha ellenálltál a kísértésnek, és nem ettél késő este. Apróságnak tűnnek, de ebből születnek a nagy eredmények, ezért engedd meg magadnak az elégedettséget. És ne feledkezz meg a jutalomról sem. Ez lehet egy finom masszázs, egy kellemes fürdő, egy csinos edzőnadrág vagy egy mérettel kisebb ruha. A lényeg, hogy ünnepeld meg magad.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr3513452779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook