TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Vízhajtó és kevés benne a kalória – A spárga tökéletes a májusi diétához

A május kezdete az utolsó pillanat, amikor érdemes fogyókúrába kezdeni a nyár előtt, mert június végéig, megfelelő étrenddel és mozgással, látványos változást lehet elérni. Utána viszont már csak vészmegoldások jöhetnek szóba, melyeknek általában nincs jó vége, hiszen a drasztikus villámdiéták után a legtöbben többet híznak vissza, mint amit leadtak.

sparga.png

Szerencsére májusban már rengeteg friss, finom hazai zöldség és gyümölcs segíti a fogyást, az egyik sláger ilyenkor a spárga. A fehér, zöld és lila változatban is kapható növényi hajtás nagyon sokat segíthet a karcsúsodásban.

A spárga kevés kalóriát tartalmaz, 10 dkg mindössze 20-at, rosttartalma viszont magas, így hosszú időre eltelít, miközben az emésztést is segíti. A diétázók vízhajtó hatása miatt is kedvelik, a nyirokszövetekben megrekedt víz könnyebben távozik a segítségével, és a méregtelenítés folyamatait is élénkíti. A spárgában megtalálható az úgynevezett aszparginsav, ami jó hatással van az idegekre és a hangulatra. Aki egyszer is fogyókúrázott már, az tisztában van azzal, hogy ez mennyire fontos. Emellett a spárga tartalmaz C-vitamint, káliumot, magnéziumot és B-vitaminokat is.

A különböző változatokból a zöldet érdemes leginkább fogyasztani, ennek a legmagasabb a vitamintartalma, és nem mellékes, hogy nem fásodik a szára, így a megvásárolt zöldségből kevés megy a kukába.

A spárga nagyon sokoldalúan felhasználható, készíthetsz belőle gazdag krémlevest, ami egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel jó vacsora. A németek lágytojással fogyasztják, kicsit átpárolva tökéletes fogyókúrás reggeli lehet. Zöldséghámozóval vékony csíkokat lehet belőle szelni, mely saláták alapja lehet, de köretként is finom. Ehhez grillezni is lehet, kevés olajon, de párolni is. Hogy tökéletes legyen, konyhai zsineggel össze kell kötni egy csokornyit, majd forrásban lévő vízbe állítani úgy, hogy a spárgacsúcsokat csak a gőz érje. Zöld spárga esetében már 8 perc alatt kész lesz, a fehérnél ennél több időre, 15-20 percre lehet szükség.

A vásárlásnál meg kell nézni a csúcsokat, hogy zártak-e, nem látszanak-e kis bimbók, illetve az alját, hogy nem fás-e. Van, aki azt javasolja, hogy körömmel nyomjuk be a szárát, de lehet, hogy a zöldséges ennek nem fog örülni, így érdemes a szemünkre hagyatkozni a vásárlásnál.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr9813932048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook