TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

A jó anyagcsere a fogyókúra alapja

Az anyagcserén a legtöbben az emésztést értik, pedig jóval többről van szó. A metabolizmus a test egész energiacseréjét jelenti, a bevitt energia felhasználását. Ha optimálisan működik, akkor a test egészséges, könnyebben veszít a felesleges súlyból is. Ahhoz, hogy ezt elérjük, számtalan egyszerű módszer van, de az alap mindenképpen a táplálkozás és a mozgás.

anyagcsere.png

A jól összerakott étrend a fogyás és a jó anyagcsere záloga. Ha valaki veszíteni szeretne a súlyából, akkor kevesebb kalóriát kell fogyasztania, mint amennyit felhasznál. Így a test a saját tartalékaihoz fog fordulni energiáért. Ahhoz, hogy ne az izomból veszítsünk súlyt, oda kell figyelni a szénhidrátok, a fehérje és a zsírok arányára. Rengeteg diéta található a neten, mégis érdemes személyre szabott programba kezdeni, mert mindenkinek mások az igényei és céljai.

Az emésztést a legjobban a rostok bevitelével lehet javítani. A hagyományos magyar konyha sajnos elég rostszegény, és a gyorsan felszívódó szénhidrátok – tészták, péksütemények – sem tartalmaznak elegendő rostot. Az emésztést lassíthatják a különböző adalékanyagok is, melyeket a szervezet lassabban bont le. Javasolt minden étkezés mellé valamilyen zöldséget fogyasztani, köretként, salátaként. Sajnos a sült krumpli nem minősül zöldségnek. A rostbevitelt lehet növelni finom víz alapú turmixokkal, melyekben szintén van zöldség. A lenmag és az útifűmaghéj jó kiegészítő lehet, de ezek önmagukban nem fognak segíteni a renyhe emésztésen. Természetesen nem szabad megfeledkezni a vízbevitelről sem, különben a rostok nem tudják megszívni magukat, másfél liter, mindegy, hogy csapvíz vagy ásványvíz, az alap, ha valaki fogyni akar.

A mozgás már önmagában is képes felpörgetni az anyagcserét, hiszen közben növekszik a pulzus, a vér gyorsabban áramlik, javul az oxigénfelvétel. Az sem elhanyagolható szempont, hogy az izom önmagában több kalóriát éget el, mint ugyanannyi zsír, ezért érdemes nem csak a kardióra, de az erősítő mozgásra is hangsúlyt fektetni az edzések során. A kardió inkább az állóképességet növeli, a fejlődő izomzat azonban rengeteg energiát igényel, megfelelő étrenddel párosítva állandó zsírégetésre lehet késztetni a testet, egy kis kitartással.

A fentiek jó kiegészítője lehet a szaunázás, infraszaunázás vagy a hot jóga. A megemelkedett testhőmérsékletnek köszönhetően gyorsabb lesz a véráramlás, a salakanyagok kiürülése is fokozódik. Az izzadással pedig kiválasztódnak, és a bőrön keresztül távoznak. A meleg segít megszabadulni a testben megrekedt víztől, de hatására javul a nyirokkeringés is. Az utóbbin masszázzsal is lehet segíteni, ha megszűnik a nyirokpangás, a narancsbőr is csökkenni fog. Ezek azonban csak kiegészítőként szolgálhatnak a helyes étrend és mozgás mellett, erre a kettőre fontos fókuszálni, ha valaki pörgő, gyors anyagcserét szeretne, súlyvesztéssel.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr7014009050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook