TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Alkohol a diéta alatt?

Ha nem is az első kérdés, ami felvetődik egy diéta kezdetekor, de a top ötben biztosan benne van az, hogy mégis mennyit lehet inni a fogyókúra alatt. Ivás alatt természetesen nem a vizet értjük, hanem az alkoholtartalmú italokat. Sajnos van egy rossz hírünk, ha nem is szigorúan tilos, de jobb teljesen kiiktatni a diéta alatt az alkoholt, mert szabotálhatjuk vele az egész folyamatot. Elmondjuk, miért jobb tartózkodni még a bortól is.

alkohol.png

Az alkohol tulajdonképpen szénhidrát, és ekként is épül be a szervezetbe, üres kalória, hiszen semmilyen tápanyag nincs benne, még a vörösborban sem, mondhatni azonnal zsírként landol az ember hasán. A borban található a legkevesebb kalória, a száraz fehérben decinként körülbelül 70, de a töményekben ennek három-négyszerese lehet, egy deci Bailey’s 375 kalória. A koktélokról pedig ne is beszéljünk, hiszen azokban még cukorszirup és üdítők is vannak. Gyors fejszámolással kijön, hogy ha valaki mondjuk 1500 kalóriás diétát tart, akkor már egy nagyfröccsel is rosszul járt.

Ráadásul a máj az alkohol lebontásakor nem képes glükózt előállítani a megfelelő mennyiségben, ezért másnap ránk törhet a farkaséhség, mert a szervezet azt érzi, hogy éhezik. És ilyenkor jellemzően nem a zöldségeket kívánjuk, hanem a péksütit, kenyeret, tésztát. Ilyenkor nagyon nehéz ellenállni bárminek is, a legtöbben nem is képesek rá.

Az alkohol vizet tart vissza a szervezetben, ezért puffadtak lehetünk másnap, a mérlegen látott számmal másnap biztosan nem leszünk elégedettek.  Napokig tarthat, amíg a felesleges vizet kihajtja a szervezet, a lelassult nyirokkeringés pedig csak ront a helyzeten.

Alkohol hatására a romlik a teljesítmény és a koncentráció, másnaposan igen kevesen mennek el edzésre vagy futni, hiába volt előirányozva, ráadásul nem is kell, hogy erős legyen az a másnaposság, a szervezet egyszerűen lebeszéli magát a megterhelésről, mert a regenerációval van elfoglalva.

Látható, hogy az ivás az egész fogyás folyamatára nagyon rossz hatással van. Sokan már csupán attól fogynak, ha leállnak az alkoholfogyasztással. Ha nem akarunk róla teljesen lemondani, akkor is limitáljuk heti egy alkalomra, válasszuk a fehérbort szódával, és maradjunk meg az egy pohárnál.  Az alkohol szénhidráttartalmát pedig számoljuk bele a napi fogyasztható mennyiségbe, ahogy a kalóriáit is. Vagy inkább kérjünk helyette cukormentes limonádét, mert egyszerűen nem éri meg romba dönteni az elért eredményeket pár pohárka ital miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr214111367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook