TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Megállt a fogyás, mit csináljak?

Az első hetek sikerélményei után szinte mindenkinél szükségszerűen bekövetkezik a fogyás lassulása. Ezt általában 5-6. hét környékén tapasztalja a fogyókúrázók nagy része, de van, aki később. Mindegy, mikor következik be, borzasztóan frusztráló lehet, hogy mindent megteszünk a karcsúbb alakért, és mégis stagnál a súly. Ilyenkor a motiváció is a nulla felé tendál, és sokan feladják az egészet, pedig ilyenkor kell igazán erősnek lenni, mert van megoldás, több is.

megallt_a_fogyas.png

Először is nézzük, hogy miért állhat meg a fogyás, és megállt-e egyáltalán. Ha ugyanis izomfejlesztő edzést végzünk, például súlyzós edzést edzőteremben vagy crosstraininget, akkor elképzelhető, hogy az izmok növekedésével kilókban ugyan nem mérhető a fogyás, de szemre, centire és érzésre is fogyunk. Ez azonban csak tényleg a kemény edzések és a magas fehérjebevitel mellett képzelhető el.

A legáltalánosabb ok azonban a fogyás stagnálásánál, hogy a testünk elfogadta az új helyzetet, a kevesebb kalóriát, a több mozgást, és azt mondja, hogy oké, akkor takarékra állok. Lelassul az alapanyagcsere is, és ha nem változtatunk, akkor nem is fog kevesebbet mutatni a mérleg, csak nagyon sokára. De mit tehetünk?

Turbó fokozat – Megoldás lehet, ha emeljük az edzések intenzitását, vagy plusz alkalmakat iktatunk be. Ha eddig nem tettük, akkor próbáljunk ki izomfejlesztő mozgásformákat. Egy kis ideig csökkentsük a kalória bevitelt, illetve a szénhidrát mennyiségét.

Csapjuk be magunkat – Van, akinél éppen az ellenkezője válik be. Ha tényleg odafigyeltünk az étkezésre és a mozgásra, és megállt a fogyás, akkor engedjünk egy kicsit a nadrágszíjon. Tartsunk egy nap szünetet. Együnk egy tésztát, pizzát, esetleg süteményt. Így a test azt fogja érezni, hogy minden visszatért a régi kerékvágásba, és ettől ismét beindulhat a fogyás. Ezt a módszert csak akkor válasszuk, ha biztosak vagyunk abban, hogy az engedmények után lesz elég önuralmunk visszatérni a diétához.

Több víz és zöldség – Talán a legegyszerűbb, ha megemeljük a vízfogyasztást, akár napi három literre, és növeljük a zöldleveles zöldségek mennyiségét az étrendben. Ettől felpörög az emésztés, gyorsabb lesz az egész anyagcsere, és ismét elindulhatnak lefelé a kilók.

Kérjünk tanácsot – Nem biztos, hogy az étrend megfelelő, amit kialakítottunk, bizonytalanság esetén kérjünk tanácsot egy dietetikustól, aki kiszámolja a makro tápanyagok megfelelő arányát, beállítja a szükséges kalóriamennyiséget.

A fentiek közül valamelyik biztosan segíteni fog, ha kitartunk, nem lazítunk a diétán, és csökkentjük a mozgás mennyiségét az is elképzelhető, hogy pár hét alatt magától ismét beindul a fogyás. A lényeg a kitartás.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr1714175531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook