TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Lábdagadás és vizesedés ellen: így serkentsd a nyirokkeringést

Rengeteg nő tapasztalja a hőségben, hogy a lába nehéz, megvastagszik, ami elég kellemetlen tud lenni. Ha este és reggel is megnézzük alaposan a lábakat a tükörben, szembetűnő lehet a különbség. Ennek több oka is lehet, okozhatja betegség vagy hormonprobléma, sokan a terhesség alatt tapasztalják meg, de akkor extrém mértékben. A legtöbbször mégis az életmód a hibás. A modern városi ember napi rutinja nem kedvez nagyon az alsó végtagok vérellátásának, az egész napos ülés, a mozgásszegény életmód miatt a víz felgyülemlik a szövetekben, elkezdi feszíteni belülről a lábat. A vizesedés a test más területein is megjelenhet, például a hason. Itt is meg lehet nézni a reggeli és esti különbséget.

dagadt_lab.png

Mit tehetünk ellene? Néhány étkezésben hozott változtatás gyors eredménnyel járhat. Csökkenteni kell a sófogyasztást, emelni a vízfogyasztást, az alkohol, illetve a cukros, magas szénhidrát tartalmú ételek bevitelét is kordában kell tartani. Ezzel máris sokat tettünk a probléma megoldásáért. A vízhajtó ételek fogyasztása is sokat segíthet, ezeknek köszönhetően ugyanis fokozódik a kiválasztás, a pangó folyadék is távozik a szervezetből.

Aki ülő életmódot folytat, az szinte biztosan megtapasztalja a lábdagadás kellemetlen tüneteit, a mozgás hiánya, az erekre nehezedő nyomás miatt a nyirokkeringés lelassul, a víz felgyülemlik. A rendszeres mozgáson túl, ami elengedhetetlen a probléma megoldásához, bevethetünk egyéb trükköket. Ha a láb nem a padlón, hanem egy kis lábtartón van, akkor nem nyomjuk el annyira az ereket, ne üljünk egy helyben 30-40 percnél többet, mozgassuk át a lábat, otthon pedig polcoljuk fel. Ezek a tippek segíthetnek, de a lábat erősítő vagy tehermentesítő mozgás nélkül csak látszatmegoldást jelentenek. Jó lehet a futás, ami a láb vérkeringésére is erősen hat, vagy az úszás, hiszen a vízben nem nehezedik rá a testsúly. Nagyon jó, ha valaki biciklivel jár dolgozni, így munka előtt és után is átmozgatja a lábakat. Bármilyen mozgásról legyen szó, az érfalak is erősödni fognak.

Néhány gyógynövény is igen jó szolgálatot tehet a probléma megoldásában. Különösen erős vízhajtó a hibiszkusz, de a menta, a citromfű, a rozmaring is jó teaként fogyasztva, ahogyan a sima zöld tea is, a petrezselymet pedig ne spóroljuk le az ételekről, de zöld turmixba is tehetjük, hiszen szintén erős vízhajtó.

A belsőleg ható praktikák mellett érdemes néha hideg vizet ereszteni a lábra, dörzsikesztyűvel serkenteni a nyirokkeringést, vagy kipróbálni a nyirokmasszázst.

Ha a fentieket alkalmazva, különös tekintettel a mozgásra, két-három hét után sem javul a helyzet, akkor viszont orvoshoz kell fordulni, mert szív- és érrendszeri betegség, veseelégtelenség is állhat a háttérben. Ha viszont betartjuk a fentieket, nem csak a lábdagadástól szabadulhatunk meg, de fogyni is fogunk, és a narancsbőrös tünetek is csökkenhetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr4514184603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook