TUDATOS FALATOK

minden, amit az egészséges táplálkozásról tudni érdemes

Helyi zsírégetés, avagy hol készül a kockás has?

Ha a testünkre gondolunk, akkor vannak olyan részei, amiket szépnek találunk, és vannak olyanok, amikkel elégedetlenek vagyunk, és szívesen változtatnánk rajtuk. A nők több kutatás szerint is a hasukkal a legkevésbé elégedettek, ezután következik a comb, a fenék, majd egyéb testrészek, mint például a karok.

has.png

Ha valaki formálni szeretné magát, akkor logikusnak tűnhet, hogy az adott testrészre dolgozzon az edzőteremben vagy otthon, és így érjen el látványos eredményt. Ez működik is, amikor nincs rajtunk súlyfelesleg, és izmot fejlesztünk, erősítünk. De súlyfelesleget lokálisan leadni sajnos nem lehet, a test ennél egy kicsit bonyolultabb szervezet, a lebontó folyamatok nem úgy működnek, ahogy a felépítők. Jobban mondva el lehet tüntetni adott helyről a zsírt, ezt zsírleszívásnak hívják, de ezt kevesen engedhetik meg maguknak, és egyáltalán nem veszélytelen.

Helyi zsírégetés azért nem létezik, mert a fogyás alapja a helyes, egészséges, makrotápanyagokban átgondolt táplálkozás. Ha kevesebb kalóriát viszünk be, akkor a test saját tartalékaihoz nyúl, de nem egy adott területről használja fel a felesleget, mondjuk a hasról, hanem mindenhonnan. Ugyanez igaz az edzés során, a dolgozó izmok kívánta többlet energia nem az adott területről fog érkezni, hanem mindenhonnan. Ha tehát felüléseket végzünk, a megnövekedett energiaszükségletet nem a hasról „szívja el” az izom, hiszen nincs közvetlen kapcsolat köztük. A zsír először kicsit átalakul, majd a véráramba kerülve használja fel a szervezet az energia pótlására. Ezt érdemes elfogadni, és tudatosan eszerint kialakítani az életmódot.

Az alacsony szénhidrát diéta, sok zöldséggel, megfelelő mennyiségű értékes fehérjével az egyik legjobb módszer a fogyásra.  Az erősítő, izomfejlesztő edzések igénylik a legtöbb kalóriát, hatékonyabbak, mint a kardió. A kettőt kombinálva a fogyást garantált, mondhatni el sem lehet kerülni.

Bár ahogy fent is kifejtettük, helyi zsírégetés nem létezik, de apró trükkökkel lehet formálni a hason. A puffasztó, vízvisszatartó ételek, italok, például fehér liszttel készült pékáru, tészta, alkohol, cukros üdítők, elhagyásával pár nap alatt elég látványos változást lehet elérni hastájékon, ami nagyon motiváló lehet, növeli az önbizalmat és a kitartást. De mindenképpen figyelembe kell venni, hogy ez csak átmeneti lesz, ha valaki visszatér a régi étrendjéhez, akkor ugyanolyan puffadt lesz a has vagy a boka. Tartós eredményt csak a helyes étrend és a mozgás fog hozni. Az viszont hosszú távon is látványosat.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr8514217173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudatos falatok

Szenvedélyünk az egészséges táplálkozás, így blogunkban az ideális testsúly eléréséhez, a jó közérzethez és az örömteli élethez szeretnénk hozzásegíteni. Végre ne csak álmodozz a célodról, hanem valósítsd is meg. Itt vagyunk hozzá!

Facebook